سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه ساکشن روغن موتور خودرو

دستگاه ساکشن روغن موتور خودرو

تعویض روغن مزایای قابل توجهی نیز دارد. تغییرات منظم روغن ، مسافت پیموده شده گاز خودرو را بهبود می بخشد. وقتی روغن تازه درون موتور حرکت می کند ، روغن کاری قطعات فلزی باعث افزایش عملکرد موتور شما می شود و به آن کمک می کند تا با کار کمتری کارایی بیشتری داشته باشد تا بنزین زیادی مصرف نکند. یکی از خدمات منظمی که وسیله نقلیه به آن نیاز دارد ، حذف روغن قدیمی است. این روش اگر به روش سنتی انجام شود می تواند وقت گیر باشد. به همین دلیل است که بسیاری از دارندگان اتومبیل به طور مرتب به مکانیک مراجعه می کنند و هزینه تخلیه روغن را پرداخت می کنند. ما برخی از بهترین دستگاه های استخراج روغن موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم تا به شما کمک کند بدون صرف هزینه برای مکانیک ، روغن قدیمی را مرتب و سریع از بین ببرید.

  • اصطکاک را به حداقل برسانید. روان کننده ها باعث کاهش تماس بین اجزا می شوند ، اصطکاک و سایش را به حداقل می رسانند.
  • قدرت تمیز کردن
  • خنک کننده
  • در برابر خوردگی محافظت کنید.
  • انتقال انرژی

اصطکاک بدیهی است دشمن است - روغن با کیفیت باعث می شود تا موتور داخلی روغن بهتر روغن کاری کند ، به این معنی که آنها بسیار کندتر فرسوده می شوند و به شما عمر طولانی تری از ماشین می دهند. روغن موتور بهتر نیز ممکن است باعث بهبود عملکرد شود ، زیرا تمام قسمتهای موتور می توانند روان تر کار کنند.

اکثر روغن های موتور از یک منبع پایه هیدروکربن نفت سنگین تر و ضخیم تر حاصل از روغن خام ، با مواد افزودنی ساخته می شوند تا خواص خاصی را بهبود بخشند. قسمت عمده روغن موتور متشکل از هیدروکربن هایی با 18 تا 34 اتم کربن در هر مولکول است. یکی از مهمترین خواص روغن موتور در حفظ فیلم روانکاری بین قطعات متحرک ، گرانروی آن است. ویسکوزیته یک مایع را می توان "ضخامت" یا اندازه گیری مقاومت آن در برابر جریان دانست. ویسکوزیته باید به اندازه کافی بالا باشد تا یک فیلم روانکاری را حفظ کند ، اما به اندازه کافی کم باشد که روغن تحت هر شرایطی بتواند در اطراف قطعات موتور جریان یابد. شاخص گرانروی اندازه گیری میزان تغییر ویسکوزیته روغن در اثر تغییر دما است. شاخص ویسکوزیته بالاتر نشان دهنده تغییر ویسکوزیته با دما نسبت به شاخص ویسکوزیته کمتر است. روغن موتور باید بتواند در کمترین دمایی که انتظار می رود تجربه کند جریان کافی داشته باشد تا در هنگام راه اندازی موتور تماس فلز با فلز بین قطعات متحرک به حداقل برسد. نقطه ریختگی ابتدا این خاصیت روغن موتور را تعریف کرد ، همانطور که توسط ASTM D97 تعریف شده است "... شاخص کمترین دما از کاربرد آن ..." برای یک برنامه خاص ، اما شبیه ساز سرد لنگ (CCS) ، به ASTM D5293-08 مراجعه کنید) و ویسکومتر کوچک دوار (MRV ، به ASTM D3829-02 (2007) ، ASTM D4684-08 مراجعه کنید) امروزه از خصوصیات مورد نیاز در مشخصات روغن موتور هستند و طبقه بندی های SAE را تعریف می کنند. نفت تا حد زیادی از هیدروکربن ها تشکیل شده است که در صورت احتراق می تواند بسوزد. یکی دیگر از ویژگی های مهم روغن موتور ، نقطه اشتعال آن است ، کمترین دمایی که در آن روغن بخارهایی را می دهد که می توانند مشتعل شوند. اشتعال و سوختن روغن موتور خطرناک است ، بنابراین نقطه اشتعال بالا مطلوب است. در یک پالایشگاه نفت ، تقطیر کسری کسری روغن موتور را از سایر بخشهای نفت خام جدا می کند ، اجزای فرار بیشتری را از بین می برد و بنابراین نقطه اشتعال روغن را افزایش می دهد (تمایل به سوختن آن را کاهش می دهد). یکی دیگر از ویژگی های دستکاری شده روغن موتور ، تعداد پایه کل آن (TBN) است که اندازه گیری قلیایی بودن ذخیره روغن است ، به معنی توانایی آن در خنثی سازی اسیدها. مقدار حاصل به عنوان میلی گرم KOH / (گرم ماده روان کننده) تعیین می شود. به طور مشابه ، تعداد اسید کل (TAN) اندازه گیری میزان اسیدیته روان کننده است. آزمایشات دیگر شامل روی ، فسفر یا گوگرد و آزمایش کف گیری بیش از حد است. 

انواع دستگاه های استخراج روغن

دستی

از آنجا که اینها به صورت دستی کار می کنند ، به برق احتیاج ندارند. برای استفاده از این سبک پمپ ، باید پمپ دستی داشته باشید تا زمانی که بتوانید از دستگاه استخراج مایعات خلا استفاده کنید. این زمانی است که مکش باعث می شود روغن موتور سیفون شود. پمپ دستی برای کسانی که واقعا به یک پمپ قابل حمل یا کارهای کوچک نیاز دارند که انجام می دهند انتخاب خوبی است.

پنوماتیک

این رایج ترین سبک پمپ است. شما این امکان را دارید که از آنها به صورت دستی یا الکتریکی استفاده کنید. یک کمپرسور هوا وجود دارد که به استخراج کننده متصل می شود. این باعث ایجاد فشار مورد نیاز برای ایجاد مکش لازم می شود. اگر به برق دسترسی ندارید ، می توانید از گزینه پشتیبان دستی برای کارکردن پمپ استفاده کنید.

برقی

برای کار با پمپ برقی به منبع تغذیه احتیاج دارید. بیشتر گزینه ها برای شارژ به باتری ماشین شما متصل می شوند. این نوع پمپ معمولاً در موارد اضطراری یا برنامه های دریایی مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که اتصال به باتری تنها گزینه است. قبل از خرید پمپ مطمئن شوید که پمپ با باتری شما سازگار است.

دستگاه ساکشن روغن موتور از بخش های زیر تشکیل شده است:

1- شیشه فانوسی

2- مخزن روغن

3- فشار سنج

4- در گاه ورود هوا(برای مدل بادی)

5- قیف (برای مدل قیف دار)

6- پمپ برقی (برای مدل برقی)

7- شیلنگ مکش

8- مجموعه کانکتور ها برای ماشین های مختلف

9- سوپاپ اطمینان