سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه شستشوی سیستم روغنکاری موتور (ENGINE LUBRICATION SYSTEM CL

 

دستگاه شستشوی سیستم روغنکاری موتور (ENGINE LUBRICATION SYSTEM CLEANING)

سیستم روغن کاری موتور در نظر گرفته شده است که با فشار مناسب به هر قسمت از موتور ، روغن تمیز را در دمای دقیق جریان می دهد. روغن از طریق مخزن به داخل پمپ مکش می شود ، به عنوان قلب سیستم ، از بین فشار بین فیلتر روغن و فشار به بلبرینگ اصلی و همچنین به فشار سنج روغن منتقل می شود. روغن از طریق سوراخهای اصلی بلبرینگ به داخل سوراخهای سوراخ شده در میل لنگ و به بلبرینگ های میله اتصال عبور می کند. یاطاقان دیوارهای های پیستون و دیواره های سیلندر روغن روانکاری دارند که توسط میل لنگ چرخان پراکنده می شود. توسط حلقه پایین در پیستون بیش از حد خراشیده می شود. هر یاتاقان میل بادامک توسط مجرای اصلی تأمین از یک شاخه یا شاخه تغذیه می شود. و شاخه دیگری وجود دارد که چرخ دنده ها یا زنجیره زمان را درایو میل بادامک تأمین می کند. روغن اضافی سپس به مخزن تخلیه می شود ، جایی که گرما به هوای اطراف منتقل می شود. سیستم های روغن کاری خودکار جنبه های اصلی در برنامه های نگهداری و اطمینان هستند. آنها نقاط روانکاری را با مقادیر اندازه گیری شده چربی یا روغن از یک محل مرکزی تأمین می کنند. پمپ سیستم را با روان کننده انتخاب شده تأمین می کند و از مخزنی تغذیه می شود که به راحتی قابل دسترسی است. بسته به نوع کاربرد ، مخزن در اندازه های مختلف است و می تواند به اندازه 2 لیتر باشد تا یک ظرف فله متوسط یا حتی یک مخزن فله. گزینه ها تقریباً بی حد و حصر هستند و مخصوص برنامه ها هستند. این سیستم ها امکان کنترل از راه دور با بازخورد را دارند و می توانند مستقیماً به PLC گیاه شما متصل شوند. بنابراین چه در حال کار با بیل مکانیکی باشید ، چه در حال رانندگی با یک کامیون آماده کار ، در حال کار با دستگاه سنگ شکن و یا ساخت فولاد ، می توانید اطمینان داشته باشید که دارایی های شما همیشه به درستی روغن کاری می شوند.  سیستم روغن کاری خودکار (ALS) که گاهی اوقات به عنوان سیستم روانکاری متمرکز (CLS) نیز شناخته می شود ، سیستمی است که مقادیر کنترل شده روان کننده را به مکانهای مختلف دستگاه در حین کار دستگاه تحویل می دهد. حتی اگر این سیستم ها معمولاً کاملاً خودکار باشند ، سیستمی که به پمپ دستی یا دکمه فعال می شود ، هنوز به عنوان یک سیستم روانکاری متمرکز شناخته می شود. سیستم را می توان به دو دسته مختلف طبقه بندی کرد که می تواند بسیاری از اجزای مشابه را به اشتراک بگذارد.

فواید

سیستم های روغنکاری خودکار مزایای بسیاری نسبت به روش های سنتی روغن کاری دستی دارند:

فارغ از مکان یا سهولت دسترسی ، همه اجزای حیاتی روغن کاری می شوند.

روغن کاری در حالی که ماشین آلات در حال کار است رخ می دهد ، باعث می شود که روان کننده به طور مساوی در یاتاقان توزیع شود و قابلیت دسترسی دستگاه را افزایش دهد..

روغن کاری مناسب اجزای حیاتی عملکرد ایمن ماشین آلات را تضمین می کند..

سایش کمتر اجزا به معنای افزایش عمر اجزا ، خرابی کمتر ، کاهش زمان خرابی ، کاهش هزینه های تعویض و کاهش هزینه های نگهداری است.

مقادیر روغن کاری اندازه گیری شده به معنای عدم مصرف روان کننده است.

ایمنی - عدم بالا رفتن از اطراف ماشین آلات یا مناطق غیرقابل دسترسی (گازها ، اگزوز ، فضای محدود و غیره)

مصرف انرژی کمتر به دلیل اصطکاک کمتر

افزایش بهره وری کلی ناشی از افزایش در دسترس بودن دستگاه و کاهش خرابی به دلیل خرابی ها یا تعمیر و نگهداری عمومی

در این روغن کاری سیستم قطعات موتور تحت فشار تغذیه روغن کاری می شوند.

اجزاء

یک سیستم معمول شامل کنترل کننده / تایمر ، پمپ با مخزن ، خط تغذیه ، شیرهای اندازه گیری و خطوط تغذیه است. صرف نظر از سازنده یا نوع سیستم ، تمام سیستم های روغن کاری اتوماتیک از این پنج جز main اصلی مشترک هستند:

کنترل کننده / تایمر - سیستم را فعال می کند تا روغن را توزیع کند می تواند به سیستم POS متصل شود.

پمپ با مخزن - روان کننده سیستم را ذخیره و تأمین می کند

Supply Line - خطی که پمپ را به دریچه های اندازه گیری یا انژکتور متصل می کند. روان کننده از این طریق پمپ می شود.

دریچه های اندازه گیری / انژکتورها - م لفه ای که روان کننده را به نقاط استفاده اندازه گیری و توزیع می کند.

خطوط خوراک - خطی که شیرهای اندازه گیری یا انژکتورها را به نقاط کاربرد متصل می کند. روان کننده از این طریق پمپ می شود.

دستگاه شستشوی سیستم روغنکاری موتور نیز جزو تجهیزات تعمیرگاهی می باشد بطوری که این دستگاه با اتصال شیلنگ ها به فیلتر روغن موتور و پیچ تخلیه روغن موتور خودرو اقدام به چرخاندن روغن و مواد شستشو دهنده در سیستم میکند و توسط فیلتر تعبیه شده در دستگاه رسوبات و لجنها را می زداید. موتور اتومبیل از قسمت های متحرک و ثابت تشکیل شده است . که قسمتهای متحرک آن با سرعت و حرارت بسیار بالایی در حال حرکت هستند بنابراین روغن موتور نفش یک روانکار ، خنک کننده و جاذب مواد ناشی از احتراق را دارد. باتوجه به موارد فوق شستشوی سیستم روغنکاری موتور بسیار حائز اهمیت می باشد. توسط این دستگاه می توان تمامی رسوبات و لجن هایی که در اثر کار کردن روغن در موتور به وجود آمده را از بدنه موتور جدا کرد و به جریان هر چه بهتر روغن در موتور کمک کرد.