سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه بالانس چرخ خودروی سواری


دستگاه بالانس چرخ خودروی سواری

متعادل سازی چرخ - که به تعادل لاستیک نیز معروف است - فرآیند برابر سازی وزن مونتاژ چرخ و تایر ترکیبی است به طوری که با سرعت بالا به آرامی می چرخد. متعادل سازی شامل قرار دادن مجموعه چرخ / لاستیک روی بالانس است که چرخ را چرخانده و می چرخاند تا مشخص شود که وزنه ها باید به کجا بروند. تعادل تایر توزیع جرم داخل یک تایر اتومبیل یا کل چرخ (از جمله لبه) را که روی آن نصب شده است ، توصیف می کند. هنگامی که چرخ می چرخد ??، عدم تقارن در توزیع جرم ممکن است باعث شود که نیروهای دوره ای و گشتاورها به محور وارد شود ، که می تواند باعث اختلالات سواری شود ، معمولاً به صورت لرزش های عمودی و جانبی ، و این نیز ممکن است باعث نوسان فرمان شود. فرکانس و بزرگی این اختلال سواری معمولاً با سرعت افزایش می یابد و ممکن است تعلیق های خودرو هنگامی که فرکانس چرخان چرخ برابر با فرکانس تشدید سیستم تعلیق باشد ، هیجان زده شوند. تعادل لاستیک در کارخانه ها و تعمیرگاه ها به دو روش اندازه گیری می شود: با بالانسرهای استاتیک و با بالانسرهای دینامیکی. لاستیک هایی با عدم تعادل زیاد ، درجه بندی یا رد می شوند. وقتی تایرها در نقطه فروش به چرخ ها نصب می شوند ، مجدداً آنها را روی دستگاه تعادل اندازه گیری می کنند و وزنه های تصحیح برای خنثی کردن عدم تعادل ترکیبی آنها اعمال می شود. در صورت مشاهده لرزش بیش از حد توسط راننده ، ممکن است تعادل برقرار شود. تعادل لاستیک از تراز چرخ مشخص است. مهمترین مواردی که باید در مورد تعادل بدانید:

متعادل سازی ضروری است: عدم تعادل وزن در هر مجموعه چرخ / لاستیک تقریباً اجتناب ناپذیر است. فقط یک بار در یک ماه بسیار آبی می بینیم که یک مونتاژ کاملاً متعادل و کاملاً طبیعی بیرون می آید.

تعادل با گذشت زمان تغییر می کند: با فرسودگی لاستیک ، تعادل به مرور و به صورت پویا تغییر می کند. به عنوان مثال ، در بسیاری از مکانهای مناسب تایر ، هنگام چرخاندن لاستیک یا تعویض لاستیک های زمستانی / تابستانی ، باید تعادل مجدد برقرار شود. تعادل حداقل یک بار در طول عمر لاستیک ها تقریباً به طور قطع عمر آنها را افزایش می دهد.

فقط تعادل تعادل را برطرف می کند: تعادل مانع از ارتعاشات چرخ خم ، خارج شدن لاستیک گرد یا ساییدگی نامنظم نمی شود. متعادل سازی وزنه ها نمی تواند مشکلی را که در واقع ماهیت فیزیکی دارد جبران کند ، فقط تفاوت وزن.

توازن نیروهای راهداری

از آنجا که دلایل دیگری غیر از تعادل برای لرزش و سایش عجیب لاستیک وجود دارد ، متعادل کننده "Road Force" متولد شد. این سبک متعادل کننده علاوه بر اجرای تعادل چرخش سنتی ، چرخ و تایر را نیز اندازه گیری می کند تا مشخص شود شرایطی وجود دارد که باعث ایجاد لرزش در جاده شود. به طور کلی ، اکثر متعادل کننده ها این کار را با فشار دادن یک غلتک بزرگ بر روی لاستیک انجام می دهند ، زیرا چرخش آن به آرامی انجام می شود ، فشار تایر و فرسودگی شعاعی را می خوانید (یعنی انحراف از گرد بودن کامل). این می تواند شرایطی مانند جدایی تسمه و مشکلات نصب مطابقت را تشخیص دهد. به طور کلی ، هر دو چرخ و لاستیک از نظر میزان خالی بودن نقاط کم و زیاد دارند ، زیرا کمال غیرممکن است. اگر می توانید تصور کنید که یک نقطه از یک دایره متصل (مانند لبه چرخ) را کمی به بیرون بکشید ، می توانید ببینید که یک نقطه دیگر از آن دایره برای حفظ اتصال باید به سمت داخل حرکت کند و شکل تخم مرغ ایجاد کند. اینها نقاط کم و زیاد برای فرسودگی شعاعی هستند. اگر روی یک بالانس سنتی متعادل باشد ، این مجموعه نه تنها به وزن بیشتری برای تعادل احتیاج دارد بلکه احتمالاً باعث ایجاد لرزش می شود. راه حل این است که هم چرخ و هم لاستیک را اندازه بگیرید و سپس لاستیک را روی چرخ حرکت دهید تا جایی که نقطه بلند تایر با نقطه پایین چرخ مطابقت داشته باشد. این فرآیند را معمولاً "نصب کبریت" می نامند. امروزه اکثر لاستیک ها دارای نقاط کوچک در دیواره کناری هستند تا نقطه ای از تایر را نشان دهند که باید با ساقه سوپاپ مطابقت داشته باشد تا یک پایه مطابقت مناسب داشته باشد. بالانسرهای نیروی جاده ای با اندازه گیری بالانس چرخ و تایر با غلطک و سپس هدایت اپراتور برای مشخص کردن نقاط مورد نظر ، کار بسیار دقیق تری را انجام می دهند. مونتاژ حاصل برای تعادل به وزن کمتری نیاز دارد و مستقیم تر می چرخد.

قطعات تشکیل دهنده دستگاه بالانس چرخ

  • الکتروموتور
  • محور دستگاه یا شافت
  • برد الکترونیکی هوشمند
  • کلید خاموش و روشن دستگاه
  • خط کش داخلی و خط کش پرگاری
  • صفحه کلید جهت وارد کردن پارامتر ها
  • صفحه رویی مخصوص سرب یا جا سربی
  • گیره نگهدارنده لاستیک یا پاپیونی بالانس
  • جک پنوماتیک قدرتمند(در مدل های خودرو سنگین)
  • گلگیر یا محفظه نگهدارنده چرخ (در مدل های گلگیر دار)
  • کونیک های مختلف برای سایزهای متفاوت رینگ و لاستیک
  • صفحه نمایش که بصورت دیجیتال یا بصورت LED یا تلویزیون می باشد.

 پنج مزیت تنظیم تراز چرخ

  • بهره وری سوخت را افزایش دهید. وقتی اتومبیل شما به درستی تراز نشده باشد ، چرخ های شما از روشی که باید با هم کار نمی کنند.
  • تعمیرات اتومبیل گران قیمت را کاهش دهید.
  • رانندگی نرم تری را تجربه کنید.
  • ایمنی خودرو را بهبود ببخشید.
  • عمر لاستیک های خود را افزایش دهید.

برای اکثر اتومبیل ها ، شرایط خاصی وجود ندارد. مکانیک شما معمولاً توصیه می کند که هر دو یا سه سال یکبار تراز چرخ را انجام دهید یا علائمی در مورد خاموش بودن تراز وجود دارد. اغلب ، هنگام نصب لاستیک های جدید ، تراز چرخ توصیه می شود. متعادل نگه داشتن چرخ های خود ، لرزش احتمالی احساس شده در فرمان ، صندلی یا تخته کف را به حداقل می رساند و به لباس مناسب آج لاستیک کمک می کند. متعادل نگه داشتن چرخ های شما می تواند منجر به: سواری نرمتر شود. کاهش سایش تایر شود. در شرایط عادی ، یک تراز چرخ به طور متوسط یک ساعت طول خواهد کشید ، چه یک وسیله نقلیه دو چرخ یا چهار چرخ محرک باشد. اگر در سیستم تعلیق ، بوش فرمان ، میله یا سایر قطعات ساییدگی و پارگی وجود داشته باشد ، زیرا برخی قطعات باید تعویض شوند ، مدت زمان بیشتری طول می کشد.