سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه تنظیم نور چراغ

دستگاه تنظیم نور چراغ(headlight beam tester) 

سیستم روشنایی یک وسیله نقلیه متشکل از وسایل روشنایی و سیگنالینگ است که در جلو ، عقب ، پهلوها و در بعضی موارد در قسمت بالای یک وسیله نقلیه نصب یا تلفیق می شوند. این مسیر را برای راننده روشن می کند و دید خودرو را افزایش می دهد و به سایر رانندگان و عابران پیاده اجازه می دهد حضور ، موقعیت ، اندازه ، جهت حرکت و اهداف راننده در مورد جهت و سرعت حرکت را ببینند. وسایل نقلیه اضطراری معمولاً تجهیزات هشدار دهنده روشنایی را برای هشدار دادن به رانندگان و نشان دادن اولویت حرکت در ترافیک به همراه دارند. در اکثر اتومبیل ها حداقل یک "چراغ گنبد" در سقف یا در نزدیکی سقف اتاق مسافر قرار گرفته است ، تا چراغ را با بستن کمربند ایمنی و ورود یا خروج از ماشین فراهم کند. در هنگام باز شدن درهای جلو (یا هر نوع) مسافر ، اینها اغلب گزینه ای برای روشن شدن دارند. بسیاری از وسایل نقلیه این ویژگی را گسترش داده اند و باعث می شوند که پس از بسته شدن تمام درها ، چراغ داخلی داخلی نیز روشن بماند و به مسافران امکان می دهد کمربندهای ایمنی را با نور اضافی ببندند. چرخه روشنایی معمولاً وقتی شروع می شود که اشتعال خودرو شروع می شود یا در صورت روشن نشدن اتومبیل پس از چند دقیقه کاهش تدریجی نور ساطع می شود ، روشنایی "تئاتر" نامیده می شود. در برخی از وسایل نقلیه در لبه پایین داشبورد ، چراغانی که کف را برای سرنشینان جلو یا زیر صندلی های جلو در عقب روشن می کند ، برای روشنایی کف سرنشینان صندلی عقب ، به برخی وسایل نقلیه اضافه شده است. از این نوع رویکرد روشنایی راحت گاهی اوقات برای روشن کردن دستگیره های درب داخلی یا خارجی ، تابلوهای اجرای پله بیرونی یا کلیدهای پنجره برقی نیز استفاده می شود. منابع نور LED به طور فزاینده ای به عنوان چراغ راحتی داخلی در مکان های مختلف ظاهر می شوند ، به ویژه با نور دقیق متمرکز بر روی سطوح کنترل کنسول و در مکان های ذخیره سازی کابین. چراغ های نقشه موقعیت های خاص مسافر را هدف قرار می دهند و امکان خواندن بدون حواس پرتی راننده را فراهم می کنند. بعضی از وسایل نقلیه دارای "نورپردازی نزدیک" (چراغ های گودال) در آینه های خارجی یا لبه های پایین درها و همچنین روشنایی داخلی هستند که از طریق دکمه کلید فعال می شوند. در بسیاری از اتومبیل ها چراغ در صندوق عقب (یا صندوق عقب) ، محفظه موتور و جعبه دستکش و سایر محفظه های ذخیره سازی وجود دارد. وانت های مدرن معمولاً دارای یک یا چند چراغ باری سفید هستند که بستر کامیون را روشن می کنند ، که اغلب همراه با روشنایی گنبد داخلی کنترل می شوند. بیشتر وسایل و کنترل های موجود در داشبورد در وسایل نقلیه مدرن هنگام روشن شدن چراغ های جلو روشن می شوند و شدت رانندگی را می توان برای راحتی راننده تنظیم کرد. به عنوان مثال ، خودروهای ساب دارای عملکرد "پنل شبانه" به سبک هواپیما هستند که تمام روشنایی داخلی صرفه جویی در سرعت سنج را خاموش می کند (مگر اینکه به یک وضعیت بحرانی روی یک سنج دیگر توجه شود) برای بهبود دید در شب راننده.

چراغ های اتومبیل

چراغ های روشنایی روز. چراغ های روشنایی در طول روز نباید با نور پایین اشتباه گرفته شوند تا شما را در معرض دید سایر رانندگان قرار دهند.
چراغ های جلو پرتو کم / چراغ های فرو رفته.
چراغهای جلو کامل پرتو.
چراغهای مه شکن
چراغ های عقب
چراغ ها / نشانگرهای سیگنال
چراغ ترمز
چراغ های خطر

چرا باید از دستگاه تنظیم نور چراغ استفاده کنیم؟

یکی از سوالاتی که بسیار مطرح است، چرا باید از دستگاه تنظیم نور چراغ استفاده کنیم؟ و روش سنتی تاباندن نور چراغ خودرو به یک دیوار را کنار بگذاریم. دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو براساس مجموعه ای از استاندارد های نوردهی چراغ خودرو طراحی شده که این استاندارد ها در هنگام تولید چراغ خودرو لحاظ شده و همراه با همین استاندارد ها چراغ خودرو کالیبره می شود.
این قواعد و استاندارد ها شامل فاصله کانونی 25 متر با نوردهی لوکس مشخص (لوکس، واحد سنجش نور) و یا ضریب زوایه شکست نور پایین در دستگاه تنظیم نور چراغ پیش بینی شده و شما می توانید تنظیمات لازم را انجام دهید. رعایت پارامترهای گفته شده در دستگاه تنظیم نور چراغ از مهم ترین عواملی هستند که باید روش قدیمی را کنار گذاشته و از دستگاه تنظیم نور چراغ استفاده کرد. چراغ سنج چراغ جلو وسیله ای برای بررسی جهت و شدت چراغ جلو خودرو است تا اطمینان حاصل کند که حداقل استاندارد کشور مورد استفاده را دارد. یک خط باید به صورت عمودی از بالای دایره به پایین و خط دیگر به صورت افقی از یک طرف به طرف دیگر برود. جایی که این دو خط در وسط به هم می رسند ، مرکز چراغ های جلو شماست. مرکز هر دو علامت بعلاوه باید از یک ارتفاع باشد ، بنابراین برای بررسی از نوار اندازه گیری استفاده کنید. در هنگام بازرسی چراغ جلو ، چراغ جلو خودرو از طریق لنز به یک هدف صفحه هدف قرار می گیرد که دارای چهار خط قرمز یا آبی جامد است که موقعیت های 0.5، ، 1.25، ، 2 and و 2.75 about در مورد خط مرکزی را نشان می دهد. زمانی که تستر باید به طور خاص با HGV استفاده شود ،? افزایش فقط در موقعیت های 3.25? و 4? است. اندازه گیری به صورت دستی و با ارزیابی الگوی دقیق تیر روی صفحه هدف توسط یک تکنسین آموزش دیده انجام می شود.