سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جک تک ستون یا جک موبایل


جک تک ستون یا جک موبایل

ما در این مطلب قصد داریم شما را با دستگاه جک تک ستون یا موبایلی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. جک تک ستون یا موبایلی، نوعی از دستگاه است که توانایی بالا و پایین آوردن خودرو را به وسیله ی ستون بالا، پایین رونده را دارد. این دستگاه از جمله بالابرهای تعمیرگاهی است که توانایی بلند کردن 5/2 تن را تا ارتفاع 2 متر داراست ، این جک با مکانیزم هیدرولیک خودرو را از زیر اتاق بلند می کند و انجام تعمیراتی که به دسترسی کامل زیر خودرو نیاز دارد را میسر می سازد . این جک به دلیل پرتابل یا قابل حمل و جابجایی بودن آن به جک موبایل نیز معروف است ؛ با استفاده از این جک می توان از حداکثر فضای تعمیرگاه استفاده نمود. بالابر تک ستون اتومبیل برای پر کردن طیف وسیعی از کاربردها برای اتومبیل ، موتور سیکلت و حتی ماشین چمن زنی سازگار شده است. این ماشین ها بسیار سازگار هستند و بعضی از آنها هوا و بعضی از آنها دارای واحد برق بیش از هیدرولیک هستند. جک های مخصوص اتومبیل قسمت بسیار کمی از هر فروشگاه را اشغال می کنند و فضای ذخیره سازی اضافی را آزاد می کنند. بعضی از واحدها می توانند از لاستیک و جوشکاری خرج کنند در حالی که برخی دیگر کل خودرو را بلند می کنند و حتی متحرک هستند!

جک های تک ستون تعمیرگاهی را می توان به چند دسته شامل جک دو ستون ، جک چهار ستون ، جک قیچی و جک تک ستون تقسیم نمود و هر کدام ازانواع آن از تنوع کالایی برخوردار می باشد. جک تک ستون دردو مدل جک تک ستون پرتابل و جک تک ستون بادی موجود است . مورد اول جک تک ستون پرتابل می باشد که نیازی به فونداسیون برای نصب ندارد ومتحرک است که به جک موبایلی و جک پرتابل ( جک سیار ) هم معروف است و می توان در هر کجای فضای تعمیرگاه از آن استفاده کرد و کاربرد زیادی برای تعمیرگاه هایی که فضای کافی ندارد را برآورده می سازد. مورد دوم جک تک ستون بادی می باشد که نیاز به حفر چال دارد و با سیستم بادی یا همان پنوماتیک کار می کند که نیازمند کمپرسور باد است. جک تک ستون بادی با نامهای جک سرویس یا جک کارواش نیز در بازار تجهیزات تعمیرگاهی شناخته می شود که به دلیل تحمل رطوبت بیشتر در کارواش ها برای زیرشویی خودرو از آن استفاده می شود. این جک همانند دیگر جک ها در تعمیرگاه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. 

امکانات

  • هیدرولیک ، سیستم بلند کردن زنجیره ای 
  • ثبات در بالا و پایین رفتن خودرو.
  • رها کردن قفل دستی.
  • ظاهر ساده و زیبا ، اشغال فضای کوچک.
  • موقعیت زمینی بازوهای چرخشی برای ایستادن اتومبیل های مسابقه مناسب است.
  • پیچ های مقاوم در برابر پلی اورتان / پد ثابت و آداپتورهای آزاد آزاد.
  • آسانسور دارای دو گزینه ثابت و متحرک با کاستورهای یکپارچه است.
  • قطعات فولادی با سندبلاست و سپس با رنگ آغازگر ضد خوردگی و با پوشش رنگی روکش بالا.

معایب

همانطور که می توانید تصور کنید ، میزان جبران خسارت بارگیری شده ضروری در بالابر تک پست قابل توجه است. همه آنها از ویژگی منحصر به فرد حرکت تخته غواصی هنگام بارگیری برخوردارند. اگرچه به نظر می رسد ایده ای شسته و رفته باشد زیرا به نظر می رسد فضای کمتری را اشغال می کنند و فقط یک پست دارند در مقابل دو یا چهار ، آنها برای کنترل وزن کم نیاز به مهندسی پیچیده دارند و در واقع فضای بسیار بیشتری نسبت به خودکار آسانسور تک پست هرگز به اندازه کافی سفت و سخت نخواهد بود که به شما آرامش خاطر دهد - به خصوص وقتی نزدیک به حداکثر ظرفیت خود بارگیری کنید.